Tjänstevillkor
Version: 1,11 Ändrad: 2024-09-23
Denna dokumentversion ersätter eventuella tidigare versioner.
Inledning
- Dessa tjänstevillkor ("Tjänstevillkoren") reglerar Kundens användning av Tjänsterna och SymbiTech AB:s ("Leverantören") tillhandahållande av Tjänsterna.
- Tjänstevillkoren gäller för alla Leverantörens Kunder, oavsett om Kunden är en Direktkund eller Avtalskund.
- Tjänstevillkoren utgör en bilaga till Avtalet som ingås mellan Kunden och Leverantören. De är bindande för Kunden från den tidpunkt då Leverantören och Kunden ingår kundavtalet, fram till dess att Kundens instans i Plattformen avslutas. Kunden godkänner Tjänstevillkoren genom att ingå Avtalet med Leverantören.
- Utöver dessa Tjänstevillkor, är Kunden även bunden av de vid var tid tillämpliga användarvillkoren för Tjänsten, som finns publicerade på Leverantörens webbplats via följande länk: /terms/user/ ("Användarvillkoren").
- När Avtalet ingås får Kunden rätt till åtkomst och användning av Tjänsterna enligt vad som anges i Avtalet. Alla delar av Tjänsterna omfattas av Avtalet, inklusive de som läggs till, köps till eller börjar användas vid ett senare tillfälle än dagen för Avtalets ingående.
- För undvikande av missförstånd förtydligas härmed att avtalssvillkoren gäller oavsett om Tjänsterna tillhandahålls kostnadsfritt eller mot betalning. Avtalsvillkoren gäller för Kunder som ingår avtal om en kostnadsfri provperiod av Tjänsterna samt Kunder som inte har ett aktivt abonnemang, och vid sådana fall kommer tillämpliga bestämmelser i Avtalet att gälla för den perioden.
Definitioner
- Definitioner som används i dessa Tjänstevillkor, som anges med versal som begynnelsebokstav, ska ha de betydelser som tilldelas dem i definitionslistan som finns i Användarvillkoren, om inte annat uttryckligen anges.
Inbjudan och åtkomst till Plattformen
- När Kundens instans i Plattformen har registrerats, kan en inbjudan till användning av Plattformen skickas till en eller flera personer som Kunden utser att inneha rollen som "Administratör".
- Kunden ska utnämna en representant för Kundens instans i Plattformen (nedan kallad "Huvudadministratör") gentemot Leverantören, som ska ha ett administratörskonto i Plattformen. Huvudadministratören utgör den primära kontaktpunkten för all kommunikation med Leverantören rörande Avtalet, och har behörighet samt befogenhet att med bindande verkan acceptera villkorsändringar eller avsluta Avtalet för Kundens räkning. Vid byte av Huvudadministratör eller dennes kontaktuppgifter, ska Kunden uppdatera detta direkt i Tjänsten.
- En Användare som innehar rollen som Administratör kan i sin tur bjuda in andra Användare som ska anslutas till Kundens instans i Plattformen, tilldela behörigheter till inbjudna Användare samt ta bort Användare som är anslutna till Kundens instans i Plattformen.
- Ett registrerat Användarkonto kan tas bort av Användaren i fråga eller Leverantören i enlighet med avtalsvillkoren.
- Kunden ansvarar för att samtliga Registrerade Användare som ansluts till Kundens instans i Plattformen, inklusive inbjudna Läsare, använder Tjänsterna i enlighet med Avtalet.
Beställningsformulär
- Tjänsterna kan köpas genom ett beställningsformulär, till exempel en försäljningsorder, ett inköpsdokument eller något annat dokument som Leverantören fastställer.
- Beställningsformuläret ska fyllas i och skickas till Leverantören via Plattformen, e-post eller i någon annan form som Leverantören anvisar ("Beställningsformulär").
Abonnemang
- Om inte annat anges i ett Beställningsformulär, tillhandahålls Tjänsterna som ett abonnemang för den period som specificeras i Beställningsformuläret, i enlighet med den aktuella abonnemangsplan som har köpts enligt det aktuella Beställningsformuläret ("Abonnemang").
- Kunden kan teckna ett abonnemang på ett av de paket som vid varje tidpunkt erbjuds av Leverantören och ska betala avgiften för Tjänsten enligt överenskommelse ("Abonnemangsavgift"). Abonnemangsperioden löper en (1) månad i taget fram till dess att abonnemanget avslutas.
- Kunden kan också teckna ett abonnemang för en förutbestämd tidsperiod (t.ex. tolv (12) månader eller tre (3) år) ("Abonnemang med Bindningstid") mot betalning av Abonnemangsavgiften enligt gällande Avtal. Den angivna perioden vid tecknandet är den minimala tid Kunden är bunden till abonnemanget ("Bindningstid"). Efter att Bindningstiden har löpt ut, övergår abonnemanget antingen till ett månadsabonnemang som löper tills vidare med månatlig Abonnemangsavgift enligt punkt 5.1 ovan, eller till ett nytt Abonnemang med Bindningstid, beroende på vad som anges i Beställningsformuläret.
Uppgraderingar
- Kunden kan utöka och förbättra sina Tjänster genom att: (i) uppgradera till en mer omfattande abonnemangsplan, (ii) lägga till extra tjänster, produkter, tillägg, funktioner eller funktionaliteter, och/eller (iii) förlänga Abonnemangsperioden (gemensamt kallade "Uppgraderingar").
- Vissa uppgraderingar eller ändringar kan betraktas som ett nytt köp, vilket kan leda till att Abonnemangsperioden för alla eller vissa av Tjänsterna startar om, medan andra uppgraderingar inte påverkar Abonnemangsperioden, enligt vad som anges i Tjänsterna och/eller i Beställningsformuläret.
- Vid en Uppgradering kommer Kunden att debiteras tillämpliga extra avgifter enligt Leverantörens aktuella priser (såvida inte annat anges i Beställningsformuläret), antingen: (a) proportionellt för den återstående delen av den nuvarande Abonnemangsperioden, eller (b) om Abonnemangsperioden startas om, kommer de redan betalda avgifterna att dras av från de nya uppgraderade avgifterna, och mellanskillnaden ska betalas av Kunden på datumet då Uppgraderingen gjordes.
- "Tillägg" avser ytterligare förbättringar och/eller funktionaliteter för de Tjänster som ingår i den specifika abonnemangsplanen som Kunden har köpt och som kan kräva ytterligare avgifter.
- Prövotjänster och Förhansdversioner
- Prövotjänster: Leverantören kan från tid till annan erbjuda delar av eller hela sina Tjänster som en kostnadsfri, icke-bindande prövotjänst och/eller som en del av en gratis Abonnemangsplan, för en begränsad tid och med begränsad funktionalitet ("Prövotjänster"). Varaktigheten för Prövotjänsterna anges inom Tjänsterna, i ett Beställningsformulär eller separat skriftligen av Leverantören, om inte antingen Kunden eller Leverantören avslutar dem tidigare, oavsett orsak. Leverantören förbehåller sig rätten att när som helst ändra, avbryta och/eller begränsa Prövotjänsterna, med eller utan förvarning, och utan ansvar eller förklaring till Kunden. Vid avslutande av Prövotjänsterna kan Leverantören radera Kundens Data från Plattformen utan föregående skriftligt meddelande.
- Förhandsversioner: Leverantören kan ibland erbjuda vissa Tjänster eller delar av dem som Alpha- eller Beta-versioner ("Förhandsversioner") och kommer att göra sitt bästa för att identifiera sådana Tjänster som förhandsversioner. Dessa Förhandsversioner är fortfarande under utveckling och kan därför vara ofullständiga, innehålla buggar, drabbas av avbrott och/eller inte fungera som avsett, i högre grad än vanligt.
- Villkor för Prövotjänster och Förhandsversioner: Prövotjänster och Förhandsversioner omfattas av dessa Villkor, inklusive relevanta specifika tjänstevillkor. Dock gäller, trots vad som anges i dessa Villkor eller på annat håll, för Prövotjänster och Förhandsversioner att: (i) dessa tjänster tillhandahålls "i befintligt skick", "med alla fel" och "i mån av tillgång", utan några garantier, vare sig uttryckliga eller underförstådda; och (ii) under inga omständigheter ska Leverantörens sammanlagda och totala ansvar under Avtalet inte överstiga 1000 SEK. Leverantören ger inga garantier för att några Prövotjänster och/eller Förhandsversioner kommer att göras tillgängliga för Kunden eller bli allmänt tillgängliga.
Allmänna pris- och betalningsvillkor
- Moms: Samtliga priser i Avtalet anges i svenska kronor (SEK) exklusive mervärdesskatt ("Moms"). Moms tillkommer vid fakturering i tillämpliga fall.
- Avgifter: Som ersättning för Tjänsterna (med undantag för kostnadsfri provperiod) ska Kunden betala de tillämpliga avgifter som anges i det aktuella Beställningsformuläret ("Avgifter"). Om en viss Avgift inte är specificerad i Avtalet, gäller de priser som vid varje tidpunkt tillhandahålls av Leverantören. Tilläggstjänster ingår inte i abonnemanget och medför extra kostnader.
- Avgiftsändringar:
- Leverantören förbehåller sig rätten att när som helst justera Avgifterna för Tjänsterna och/eller införa nya Avgifter (”Avgiftsändring”). Exempelvis kan Avgiftsändring ske av följande skäl: (i) för att reflektera kostnadsökningar relaterade till förbättringar av Tjänsten, (ii) på grund av förändrade marknadsförhållanden, inklusive ökade kostnader för att tillhandahålla Tjänsterna, såsom infrastruktur, verktyg och personalkostnader, (iii) på grund av ökade kostnader för att producera och/eller förvärva innehåll till Tjänsterna, eller (iv) på grund av ökade kostnader till följd av ändrad lagstiftning eller regulatoriska krav.
- Kunden kommer att informeras om Avgiftsändring via den angivna e-postadressen och/eller genom användarkontot i Tjänsten minst trettio (30) kalenderdagar innan ändringen träder i kraft.
- För Abonnemang med Bindningstid gäller de avtalade Avgifterna under hela Bindningstiden och Avgiftsändringar träder i kraft tidigast vid utgången av Bindningstiden.
- Oavsett vad som anges ovan i detta avsnitt kan Avgiftsändringar ske med kortare varsel, inklusive under Bindningstiden, om Leverantörens distributionskostnader eller andra kostnader för att tillhandahålla Tjänsterna ökar på grund av ökade skatter eller avgifter, valutaförändringar, höjda priser från underleverantörer, myndighetsbeslut, lagändringar eller administrativa föreskrifter, där Avgiftsändringen motsvarar Leverantörens kostnadsökning.
- Om Kunden inte godkänner Avgiftsändringen, har Kunden rätt att säga upp sitt Abonnemang med verkan från och med det datum då ändringen träder i kraft, förutsatt att meddelande om uppsägning inkommit till Leverantören innan ändringen börjar gälla.
- Betalning: Kunden ger härmed Leverantören, antingen direkt eller via tillämplig betalningstjänst eller Leverantörens samarbetspartners, tillstånd att debitera Avgifterna via Kundens valda betalningsmetod på förfallodagen, alternativt ska Kunden betala till Leverantören senast på förfallodagen. Betalning av Avgifter mot faktura med trettio (30) kalenderdagar betalningsvillkor, eller om tillämpligt genom direktbetalning via de betalningsmetoder som erbjuds via Tjänsten. Vid betalning mot faktura, skickas fakturan till den e-postadress som angivits av Kunden. Om inte annat uttryckligen anges här, är Avgifterna inte avbokningsbara och ej återbetalningsbara.
- Invändningar: Om Kunden har anmärkningar mot en faktura utfärdad av Leverantören, ska dessa invändningar framställas till Leverantören via e-post inom tio (10) kalenderdagar från fakturadatum. Om Kunden har anmärkningar mot ett debiterat belopp vid direktbetalning, ska invändningarna framställas till Leverantören via e-post inom tio (10) kalenderdagar från tidpunkten för debiteringen. Efter dessa angivna tidsperioder förlorar Kunden rätten att göra invändningar.
- Betalningsdröjsmål: Vid utebliven betalning av de Avgifter som Kunden är skyldig, har Leverantören rätt att debitera dröjsmålsränta enligt räntelagen (SFS 1975:635), lagstadgad påminnelseavgift och inkassoavgift samt rätt att överlämna ärendet till Kronofogdemyndigheten. Leverantören har även rätt att göra ytterligare debiteringsförsök vid ett senare tillfälle och/eller med omedelbar verkan tillfälligt stänga av eller avsluta Kundens instans i Plattformen, inklusive Användares anslutningar till Kundens instans i Plattformen utan föregående meddelande, fram till dess att Leverantören har mottagit full betalning för ostridigt förfallet belopp.
- Överlåtelse: Leverantören har rätt att pantsätta och/eller överlåta sin fordran till Tredje part.
- Återbetalningspolicy: Huvudregeln är att av Kunden erlagd betalning inte återbetalas, såvida inte annat uttryckligen anges i Avtalet.
Kundens ansvar och åtaganden
- Ansvar för Användare: Kunden är fullt ansvarig för att hantera inställningarna och behörigheterna för Tjänsterna, samt för att bestämma vilka som får bli Användare med anslutning till Kundens instans Plattformen och vilka rättigheter dessa Användare ska ha. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, rätten att bjuda in eller lägga till andra Användare, att ådra sig kostnader för Kunden, samt att få åtkomst till, ändra eller dela innehåll som Kunddokument. Kunden är ansvarig för alla aktiviteter som utförs av Användarna, inklusive hur de hanterar Kundens Data och eventuella beställningar de gör, även om Användarna inte tillhör Kundens organisation. Åtgärder som utförs av en Användare med anslutning till Kundens instans i Plattformen betraktas som auktoriserade av Kunden, och Kunden kan inte framställa krav i detta avseende.
- Avtalsbrott: Kundens ansvar omfattar eventuella avtalsbrott som begås av Kunden eller anslutna Användare mot Leverantörens eller tredje parts avtalsvillkor.
- Ansvar för Kundens Data: Kunden är ensam ansvarig för Kundens Data samt för alla kostnader, skador eller krav som kan uppstå i samband med denna data. Kunden bär även ansvaret för eventuella konsekvenser av information som registreras i Tjänsten av Kunden eller anslutna Användare.
- Avtal med tredje part: Kunden är ansvarig för alla avtal och förbindelser som Kunden ingår med tredje part. Leverantören är inte part i dessa avtal och tar inget ansvar för konsekvenser som kan uppstå ur dem.
- Säkerhetskopiering: Leverantören vidtar erforderliga åtgärder för att säkerställa att Kundens Data hanteras säkert och genomför regelbunden säkerhetskopiering för att minska risken för förlust av Kundens Data. Vid större förlust av Kundens Data orsakad av användarfel kan Kunden begära återställning från den senaste säkerhetskopian. Återställningen medför en extra kostnad mot löpande konsulttaxa.
- Frånkoppling av Användare: Kunden ansvarar för att avsluta en Användares anslutning till Kundens instans i Plattformen, när Användaren inte längre är behörig. Leverantören tar inget ansvar för konsekvenser som kan uppstå om en obehörig Användare behåller tillgång till Kundens instans i Plattformen.
- Kundens ersättningsansvar gentemot Leverantören: Kunden ska försvara, ersätta och hålla Leverantören skadeslös från alla kostnader, avgifter, utgifter, förluster eller skadestånd (inklusive tredje parts skadeståndskrav som riktas mot Leverantören) och rimliga ombudskostnader), som orsakas av eller uppstår i samband med Kundens eller anslutna Användares aktiva handlingar, underlåtenhet att agera, Kundens Data eller överträdelser mot Leverantörens eller tredje parts avtalsvillkor, tillämplig lag eller tredje parts rättigheter.
Kunddokument
- Leverantören kan tillhandahålla dokumentmallar i Plattformen. När Kunden använder dessa dokumentmallar, ansvarar Kunden för att anpassa innehållet vid behov. Leverantören lämnar inga garantier avseende dokumentmallarna.
- Kunden ansvarar för alla avtal och dokument som skapas inom eller laddas upp till Kundens instans i Tjänsten, oavsett om de baseras på Leverantörens dokumentmallar ("Kunddokument"). Det är Kundens ansvar att granska och säkerställa att alla delar av Kunddokumenten överensstämmer med gällande lagar och regler samt att de är lämpliga för det avsedda ändamålet.
- Leverantören granskar inte något Kunddokument för Kundens räkning. Kunden bör därför söka juridisk rådgivning vid behov. Kunden bär det fulla ansvaret för innehållet i Kunddokumenten och för de konsekvenser som kan uppstå genom användningen av dessa dokument.
- Kunden förstår och accepterar att eventuella rättigheter, skyldigheter, skulder, kostnader, krav eller andra skador som uppstår för Kunden och/eller Användarna i samband med Kunddokumenten inte kan åläggas Leverantören. Leverantören kan inte hållas ansvarig för några tvister, förluster eller skador som kan uppkomma till följd av felaktigheter, brister eller andra problem hänförliga till Kunddokumenten.
Abonnemangets upphörande
- Vid Abonnemangets upphörande, oavsett orsak, upphör Kundens Abonnemang och alla rättigheter som beviljats under dessa Villkor, och Leverantören har rätt att radera Kundens instans i Plattformen, inklusive Kundens Data och all övrig registrerad data och information, om inte annat skriftligen överenskommits. Kunden är medveten om detta och ansvarar själv för att exportera och/eller radera Kundens Data innan Abonnemanget upphör eller löper ut. Leverantören har således inget ansvar gentemot Kunden, någon Användare eller tredje part i samband med detta.
- Om Kunden vill att Leverantören ska bevara Kundens instans i Plattformen, inklusive Kundens Data och all övrig registrerad data och information, efter Abonnemangets upphörande, utgör det en Tilläggstjänst som offereras separat och beställningen av denna Tilläggstjänst bör ske i god tid innan Abonnemangets upphörande.
- Om inget annat uttryckligen anges här, befriar uppsägning eller utgång av Abonnemanget inte Kunden från sin skyldighet att betala eventuella utestående Avgifter.
Sekretess
- Under dessa Villkor och vid användningen av Tjänsterna kan vardera part ("Överlämnaren") dela icke-offentlig affärs-, produkt-, teknik- och marknadsföringsinformation med den andra parten ("Mottagaren"), vilket omfattar, men inte är begränsat till, kundlistor, know-how, programvara och annan information som identifieras som konfidentiell eller som rimligen bör förstås vara konfidentiell med hänsyn till informationens natur och omständigheterna kring avslöjandet, oavsett om detta sker före eller efter ikraftträdandet av dessa Villkor ("Konfidentiell information").
- Kundens Data betraktas som Kundens Konfidentiella information. Leverantörens priser och erbjudanden, data, rapporter och all övrig kommunikation som tillhandahålls av Leveratören till Mottagaren i samband med utvärdering eller användning av Tjänsterna, inklusive Tjänsternas underliggande teknik och prestandainformation, betraktas som Leverantörens Konfidentiella information.
- Konfidentiell information omfattar inte information som (a) är eller blir allmänt tillgänglig för allmänheten utan att någon skyldighet gentemot Överlämnaren har brutits; (b) var känd av Mottagaren innan den avslöjades av Överlämnaren utan att någon skyldighet gentemot Överlämnaren har brutits; (c) mottas från en tredje part utan att någon skyldighet gentemot Överlämnaren har brutits; eller (d) oberoende utvecklats av Mottagaren utan användning av eller hänvisning till den Konfidentiella informationen.
- Mottagaren åtar sig att:
- vidta alla rimliga åtgärder för att skydda Konfidentiell information från obehörigt avslöjande eller användning. Åtkomst till denna information ska endast ges till Mottagarens anställda, beslutsfattare och andra tredje parter som har ett konkret behov av informationen för att kunna utföra sina uppgifter; och
- inte använda eller dela Konfidentiell information med tredje part, förutom när det är absolut nödvändigt för att fullgöra sina åtaganden enligt avtalet eller när det krävs att dela informationen med juridiska eller finansiella rådgivare, eller i samband med en due diligence-process. Vid sådana fall ska Mottagaren säkerställa att dessa parter är bundna av sekretessåtaganden som är minst lika strikta som de som anges i detta avtal.
- Trots det ovanstående kan Konfidentiell information avslöjas om det krävs enligt en domstolsorder eller av en myndighet eller annan statlig instans. Om detta inträffar ska Mottagaren, i den mån det är juridiskt tillåtet, omedelbart och skriftligen informera Överlämnaren om den aktuella ordern eller kravet, så att Överlämnaren får möjlighet att söka ett skyddande beslut eller på annat sätt försöka förhindra eller begränsa avslöjandet.
Förtida upphörande av Avtalet
- Ömsesidig rätt till förtida upphörande av Avtalet
- Vardera Part har rätt att säga upp Avtalet till förtida upphörande om:
- den andra Parten väsentligen bryter mot sina åtaganden enligt Avtalet och inte inom trettio (30) kalenderdagar efter skriftlig anmodan härom har vidtagit rättelse; eller
- den andra Parten blir föremål för ansökan om konkurs eller annars kan anses vara i obestånd.
- Den uppsägande Parten har rätt att välja att säga upp Avtalet med omedelbar verkan eller att säga upp Avtalet till den tidpunkt som anges i uppsägningen, dock senast trettio (30) kalenderdagar från dagen för uppsägningen.
- Leverantörens rätt till förtida upphörande av Avtalet
- Leverantören har rätt att säga upp Avtalet till förtida upphörande med omedelbar verkan om:
- Kunden inte i rätt tid fullgör betalning till Leverantören trots skriftlig påminnelse därom och dröjsmålet varat i mer än tio (10) kalenderdagar från förfallodagen;
- Kunden vid upprepade tillfällen är sen med att erlägga betalning till Leverantören; eller
- Kunden bryter mot de tillämpliga avtalsvillkoren avseende nyttjandet av Tjänsten.
- Kundens rätt till förtida upphörande av Avtalet
- Kunden har rätt att säga upp Avtalet till förtida upphörande i enlighet med bestämmelserna som regleras i avsnittet om “Ändringar” i Användarvillkoren.
- Uppsägning av Avtalet med stöd i någon av ovan bestämmelser ska ske via e-post med hänvisning till detta avsnitt för att vara gällande.
Meddelanden
- Meddelanden som enligt Avtalet ska ske skriftligen, ska primärt skickas via e-post till de e-postadresser Parterna har angivit. Mottagaren ska bekräfta mottagandet av meddelanden utan onödigt dröjsmål. Ett meddelande ska anses ha nått mottagaren enligt följande:
- Via e-post: Vid den tidpunkt som meddelandet har skickats till mottagarens e-postadress, under förutsättning att avsändaren inte mottar någon indikation på att e-postmeddelandet inte kunnat levereras.
- Via rekommenderat brev: tre (3) arbetsdagar efter det att brevet överlämnats till posttjänsten för vidarebefordran.
- Via bud: Vid tidpunkten för överlämnande direkt till mottagaren.
Ändringar
- Bestämmelser avseende Leverantörens rätt att genomföra ändringar av Tjänsterna och avtalsvillkoren regleras i avsnittet om “Ändringar” i Användarvillkoren.
Övriga bestämmelser
- Bestämmelses ogiltighet: Om svensk domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle bedöma att någon bestämmelse i Avtalet är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. I den mån ogiltigheten väsentligen påverkar Parts rättigheter eller skyldigheter enligt villkoren, ska skälig jämkning i villkoren ske.
- Bestämmelses överlevnad: Bestämmelser i Avtalet avseende bland annat immateriella rättigheter, sekretess, ansvarsbegränsningar, tillämplig lag och tvistelösning samt eventuella övriga bestämmelser som uttryckligen eller med hänsyn till dess karaktär är avsedda att gälla även efter Avtalets upphörande eller utgång, ska fortsätta att gälla även efter det att Avtalet har avslutats.
- Överlåtelse: Leverantören har rätt att, helt eller delvis, överföra eller överlåta Avtalet, inklusive sina rättigheter och skyldigheter enligt avtalsvillkoren, utan Kundens medgivande. Kunden får inte överlåta Avtalet eller sina rättigheter eller skyldigheter enligt avtalsvillkoren, utan Leverantörens föregående skriftliga godkännande.
- Fullständig reglering: Avtalet utgör Parternas fullständiga reglering av alla frågor som det berör. Alla skriftliga eller muntliga åtaganden och utfästelser som föregått Avtalet ersätts av innehållet i Avtalet.
Tillämplig lag och tvistelösning
- Avtalet ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk lagstiftning. Detta innebär att Sveriges lagar tillämpas, utan att ta hänsyn till principer om lagkonflikter.
- Tvister som uppstår mellan Parterna i anledning av Avtalet ska slutligt avgöras genom skiljedomsförfarande administrerat av SCC Skiljedomsinstitut (SCC). Regler för Förenklat skiljeförfarande ska tillämpas om inte SCC med beaktande av målets svårighetsgrad, tvisteföremålets värde och övriga omständigheter bestämmer att Skiljedomsregler ska tillämpas. I sistnämnda fall ska SCC också bestämma om skiljenämnden ska bestå av en eller tre skiljedomare. Skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm, Sverige. Språket för förfarandet ska vara svenska. Svensk lag ska tillämpas på tvisten. Skiljenämnden, Parterna och deras ombud ska iaktta sekretess avseende skiljeförfarandet och vad som förekommit där samt skiljedomen.
Leverantörens kontaktuppgifter
- Leverantörens vid var tid aktuella kontaktuppgifter anges på följande länk: www.symbitech.se/kontakt.